سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرفروش ترین نهال گردو ایران

بهترین و پرفروش ترین نهال گردو کدام است

هر نهال گردو با توجه به میزان باردهی و کیفیتی که دارد مورد استقبال و خرید قرار می گیرد.اما آیا هر رقم نهالی که بشنویم عالی است و بازدهی و عملکرد خوبی دارد را می توانیم انتخاب کنیم و بکاریم؟ بهترین نهال گردو در ایران کدام است؟

اولا برای معرفی بهترین نهال گردو بایستی بگوییم بهترین نهال گردو مناطق سرد و یا بهترین نهال گردو مناطق گرمسیر چون هر رقم نهال گردو با توجه به هر منطقه ای خوب یا بد بودن آن مشخص می شود.

فرض کنید در بندرعباس یا زاهدان زندگی می کنید بهترین نهال گردو یعنی چندلر را بکارید باردهی خوبی را می بینید؟ خیر چون این رقم مناسب مناطق سردسیر است و بهترین نهال گردو مناطق سرد است و برای مناطق گرمسیر بازدهی خوبی را نخواهد داشت.

اما نهال گردویی مثل پکان جزو بهترین نهال گردو مناطق گرمسیر بوده که از نظر باردهی و کیفیت خیلی خوب است.پس هر رقم نهال گردویی برای مناطقی مناسب است و بایستی این مورد را در نظر داشته باشید.

بهترین نهال گردو مناطق سردسیر و معتدل

 

1- نهال گردو چندلر بهترین نهال گردو مناطق سرد

نهال گردو چندلر برای ارتفاعات 400 تا 1500 متر مورد خوب کاشت است. این رقم از نظر باردهی و کیفیت در ایران و بسیاری از کشورها شبیه ندارد.میزان باردهی بیشتر از 6 تن است و از هر درخت گردو حدود 60 کیلوگرم و بیشتر بار گردو می توان برداشت کرد.

گرده افشان فرانکوت را برای عملکرد بهتر درخت گردو در نظر داشته باشید.

2- نهال گردو فرنور بهترین نهال گردو مناطق سرد

برخی از مناطق حالت کوهستانی دارند و بسیار سرد هستند و آب و هوا آنجا برای کاشت برخی از ارقام مناسب نیست.نهال گردو فرنور مختص مناسق سردسیر و کوهستانی می باشد.از کاشت این رقم غافل نشوید.

فرنور در مناطق ارتفاع بالا عملکرد خوبی را خواهد داشت.برای ارتفاعات 1000 تا 3000 متر مورد مناسب و عالی کاشت است.

3- نهال گردو کانادایی بهترین نهال گردو مناطق سرد

نهال گردو کانادایی میزان مقاومت بسیار عالی به سرما دارد اگر حس می کنید هیچ رقمی از نهال گردو در منطقه شما نمی تواند به خاطر سرما کاشته شود.نهال گردو کانادایی را به شما پیشنهاد می کنیم.

بهترین نهال گردو مناطق گرمسیر

اگر در مناطقی که درجه دما بسیار بالایی دارد و بسیاری از گیاهان دچار سوختگی می شوند بایستی بگوییم یک رقم نهال گردو مقاوم به سرما مثل نهال گردو پکان آمریکایی برای کاشت وجود دارد این رقم دست کمی از چندلر نداشته و جزو بهترین ارقام گرمسیر است.

گردو درشت با وزن بیش از10 گرم است.گردو پکان را از ارتفاع 0 متر از سطح دریا می توانید بکارید.

میزان باردهی نهال گردو به چه عوامل و فاکتورهایی بستگی دارد

هر رقم نهال گردو با توجه به نوع آن که تجاری است یا خیر باردهی دارد و بعد از آن بستگی به رسیدگی هایی که از سمت باغدار صورت می گیرد است.درخت گردو به یکسری از رسیدگی های مهم مثل آبیاری و هرس کردن نیاز دارد که باید به طور منظم آن را در نظر بگیرید.

از طرفی کمبود هر عنصری در خاک می تواند کاهش کیفیت محصولات را داشته باشد.پس به عنوان یک باغدار بایستی حتما میزان کمبود عناصر خاک را بررسی کنید و بر اساس آن کوددهی را انجام بدهید.ph خاک بایستی حتما بررسی شو و با توجه به زیاد و کم بودن آن بتوانید از کود استفاده کنید.

جمع بندی بهترین نهال گردو مناطق گرمسیر و سردسیر

برای تشخیص بهترین نهال گردو بایستی در ابتدا شرایط آب و هوایی منطقه تان را مورد بررسی قرار بدهید سپس رقم مناسب کاشت را انتخاب کنید.از بهترین نهال گردو مناطق گرم با مناطق سرد را در این مطلب به شما معرفی کردیم.